maanantai 2. maaliskuuta 2015

”Fabulous place to stay!”



Käyn työssäni päivittäin läpi asiakaspalautteita. Vieraamme voivat antaa sitä joko suullisesti, kirjoittaa palautekyselyyn aamiaisella, vastaamalla sähköisesti lähdön jälkeen tai yksinkertaisesti kirjoittamalla meille suoraan terveisensä. Lisäksi nykyään varsinkin TripAdvisor ja Booking.com keräävät asiakkailta suuren määrän palautteita, joihin vastaamme ahkerasti.


Suureksi osaksi palautteet ovat iloisia kiitoksia vierailusta tai meidän monipuolisesta ravintola- ja baaritarjonnasta. Uskon, että palautteiden avulla voimme todella parantaa toimintaamme ja viedä asioita eteenpäin asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Siksi kehittävä palaute tulee myös tarpeeseen. Parannettavaa löytyy aina.   

Ateljee Bar hotellimme huipulla on yksi suosituimmista aiheista. Paikka on suosittu riippumatta mikä vuodenaika tai päivä on. Tällä viikolla silmiini osui palautteet kahdelta ulkomaalaiselta vieraalta: 

"We always enjoy a drink in the Deco Bar on the rooftop of this hotel so when we needed somewhere to stay for the night this was our choice. Very old Manhattan in feel..” 

“Roof top bar has outstanding views from the outside balcony.” 

Asiakkaat tykkäävät kirjoittaa myös Ateljee Barin wc-tiloista, joissa näkymä on päätä huumaava:

“You should also visit the panoramic bar and in particular to the toilet. This tip may sound strange, but you'll be amazed!” 

Mitä mieltä te olette maisemasta? :) 


Toinen aihe, mistä kirjoitetaan paljon, on Solo Up -huoneet. Ne sijaitsevat hotellin ylimmissä kerroksissa. Näissä huoneissa kylpyhuone on erotettu huoneesta lasiseinällä. Osa seinästä on peitetty maitolasilla, osa ei. Nämä huoneet ovat suosituimpia huoneita koska niitä on niin vähän ja ovat niin persoonallisia. Huoneemme jaetaan Art Deco ja Jugend -tyylisuuntiin ja asiakkaat valitsevat näistä mieleisen kun kirjautuvat sisään. 

Bathroom and shower at the backwall of the room was made entirely of glass, with the bathroom part somewhat dimmed glass. A bit weird, but actually worked well.” 

“Each room has its own distinct entity. Remember to ask when booking the room, what kind of rooms are available.” 

Minkä tyylisuunnan sinä valitsisit: solo up, jugend vai art deco?




Eniten mieltä lämmittävät palautteet, jotka koskevat palveluamme ja henkilökuntaa. Kun asiakas on viihtynyt, hän haluaa kiittää joskus henkilökohtaisesti yhtä työntekijää, useimmiten kuitenkin palvelua yleisesti ottaen. Kun saamme palautetta, jossa asiakas kertoo olleensa tyytyväinen meihin ja palaa uudestaan, tiedämme onnistuneemme työssämme. Voimme uudistaa tuotteitamme ja ruokalistaa, mutta palvelun kautta pääsemme todella maaliin. 

"All the staff at the hotel were very friendly and extremely helpful. I would have no hesitation in staying at this hotel again on my next visit to Helsinki.”


Lämpimästi tervetuloa Solo Sokos Hotel Torniin!

Marjut Söderlund
Hotellipäällikkö
 




1 kommentti:

  1. Joo, mutta heti kun asiakas antaa negatiivista palautetta ja on pettynyt ja tyytymätön majoitukseensa, ollaan respassa naamat norsunv:llä Tornissakin. Ei toivotettu tervetulleeksi uudelleen eikä muuta. Turha kehua maasta taivaisiin ollenkaan!!

    VastaaPoista